4 דברים שחובה לדעת לפני שבוחרים בונה אתרים

[vdgk_video_sticky videotype=”youtube” src=”https://www.youtube.com/watch?v=S5uX116pt8U” height=”393″ width=”700″]

 

ברוכים הבאים לוידאו בלוג הראשון שלנו בנושא יזמות, טכנולוגיה ושיווק באינטרנט!

גם אם העסק שלך צריך לקוחות חדשים, או ששאלו אותך על האתר שלך ולא היה לך מה לענות, בכל מקרה – הגעת למסקנה שהגיע הזמן לבנות אתר חדש.

בואו נדבר על בחירת בונה אתרים

ודאי קיבלת לא מעט הצעות מחיר, טיפים ועצות מחברות, פרילאנסרים ובוני אתרים עצמאיים.
השוק מוצף באנשי מקצוע, חלקם מקצועיים ומנוסים מאוד וחלקם בתחילת הדרך.
כל אלו יצרו אצלך ודאי תחושה של בלבול לגבי בחירת איש המקצוע המתאים ביותר עבורך.

שואלים אותי המון פעמים מה גורם לטווח המחירים הרחב בתחום בניית אתרים, והתשובה היא שישנם המון משתנים שמשפיעם על המחיר.
כמובן שלניסיון, המקצועיות וההבנה השיווקית של החברה יש השפעה על המחיר, אך ישנם עוד מספר מרכיבים קריטיים שיכולים להשפיע על מחיר ואיכות האתר שלך.

המטרה של הסרטון הזה היא לעשות לך סדר, ולתת לך 4 נקודות חשובות (מתוך לא מעט דברים שחשוב לשים לב אליהם) שחייבים לוודא לפני שבוחרים חברה או פרילאנסר שיבנה עבורך את האתר.

שלב 1 – הכל מתחיל באפיון נכון ומוקפד

השלב הראשון בהקמת האתר הוא האפיון.
בשלב זה נחליט על מבנה האתר, כמות העמודים שיהיו בו ומה הולך להיות בכל עמוד, התפריטים השונים ועוד.
האפיון הוא בעצם קובץ PDF שמתאר באופן מקיף את האתר.

אפיון לא נכון יכול לגרום לחוסר הבנה ביניכם לבין בונה האתר, שיעלה לכם בסופו של דבר בזמן וכסף.

כשהתחלתי לבנות אתרים לפני 4 שנים, הייתי מיד יוצא לדרך עם הקמת האתר ללא תכנון ראשוני.
מכיוון שלא תכננתי בצורה נכונה, הגעתי למצב שלאחר שסיימתי לבנות את האתר הלקוחות שלי היו מבקשים עמודים נוספים ודברים שלא הוגדרו בצורה ברורה בהתחלה.

לכן עליך לוודא שהתהליך הקמת האתר כולל אפיון מקיף ומדוקדק שיורד לפרטים הכי קטנים.

שלב 2 – עיצוב מיוחד ומותאם אישית

סטיב ג׳ובס הגדיר פעם את המושג ״עיצוב״ בצורה מדהימה לדעתי.
Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works

במילים אחרות, עיצוב האתר ישפיע על הדרך שבה הלקוחות הפוטנציאליים שלך יתפסו אותך ואת העסק שלך, ועל הדרך שבה הם ישתמשו באתר.

לכולנו קרו מצבים בהם נכנסנו לאתר אינטרנט והזדעזענו מעיצוב גרוע או שלא הצלחנו למצוא את מה שחיפשנו.
לעומת זאת, כאשר האתר מעוצב בצורה מקצועית ונכונה, אנחנו מרגישים טוב וכיף לנו להמשיך לגלוש באתר.

היום פלטפורמות רבות מציעות אתרים שנבנים באמצעות ״תבניות״. למשל חברת Pojo מציעה תבניות מצויינות לאתרים הנבנים בפלטפורמת וורדפרס.
זה בעצם אומר שבונה האתר בוחר יחד איתכם תבנית מסויימת, והאתר שלכם הולך להיראות מאוד דומה לתבנית, כמובן עם שינוי של צבעים, טקסטים ותמונות.

לעומת זאת, ניתן לעצב אתר בהתאמה אישית מלאה, כאשר המעצב מתאים את האתר באופן מלא לעסק שלך.
התוצאה הסופית תהיה אתר עם יותר ״אופי״, ונראות שעולה בקנה אחד עם השפה העיצובית והמיתוג של העסק שלך.

חשוב להבין, כבר בשלב הצעת המחיר, האם מדובר בתבנית או בעיצוב מותאם אישית.
כמובן שישנם הבדלי מחירים בין השניים.

שלב 3 – הגדרת הפונקציונליות של האתר

האם האתר שלך צריך שתהיה בו אפשרות רכישה?
אם כן, יש להגדיר אפשרויות סליקה מתאימות.

האם יש צורך לבצע התממשקות למערכות חיצוניות כמו ה-CRM או הניוזלטר שלך?

האם לאחר שלקוח יוצר איתכם קשר באמצעות האתר, אתם מקבלים מייל או שהפרטים שלו עוברים ישירות לאיש מכירות ול-Google Drive?

חשוב מאוד להגדיר באופן מדוייק את הפונקציונליות והיכולות של האתר.
למשל חלון קופץ (פופ-אפ), בלוג, פורום ואפשרות להגיב, צפייה בקורסים דיגיטליים, צאט וירטואלי ועוד.

פעמים רבות תצאו לדרך עם הקמת האתר בידיעה שאתם צריכים את ״האתר הכי פשוט שיש״ (אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט הזה..), ותוך כדי ההעבודה על האתר תבינו שאתם רוצים שיהיה גם אפשרות נוספת שלא סוכמה בהצעה.

לכן חשוב לשאול על הפונקציונליות של האתר ולוודא כבר בשלב הצעת המחיר שהיא מתאימה בדיוק למה שאתם צריכים.

שלב 4 – צילומים, וידאו וכתיבה

מי הולך לכתוב את התוכן באתר שלך?
לפעמים עדיף לתת לאיש מקצוע לכתוב חלק מהתכנים באתר.

האם יש לך מספיק תמונות וסרטוני וידאו, או שבונה האתר ישתמש בתמונות שהוא רכש ממאגרים המוגנים בזכויות יוצרים?

חשוב מאוד לוודא האם ההצעה כוללת כתיבת תוכן מלאה, חלקית או שאתם צריכים לשלוח תוכן טקסטואלי.

יש עוד מספר קריטריונים ששווה לבדוק בהצעת המחיר של הקמת האתר שלכם שלא נאמרו בסרטון וחשוב לי להוסיף:

  • עלות האחסון והגיבוי לאחר הקמת האתר – ומה האחסון כולל, האם כולל גם עדכוני גרסה עתידיים ושחזור האתר במקרה של פריצה?
  • שירות ואחריות – האם לאחר הקמת האתר החברה מתחייבת שהוא יפעל באופן תקין?
  • הדרכה אישית – חשוב לוודא שתקבלו הדרכה אישית על מערכת האתר, למקרה שתרצו להוסיף מאמרים חדשים או לבצע שינויי תוכן קלים.

לסיכום, חשוב להשוות בין הצעות מחיר בצורה נכונה, תוך שיקלול כלל הקריטריונים שדיברנו עליהם במאמר ולבסוף גם להתחשב במקצועיות החברה, פרוייקטים שהם ביצעו ולבסוף כמובן שגם למחיר יש תפקיד.

שיהיה בהצלחה עם האתר החדש!

מכירים אנשים שהסרטון יעזור להם? שתפו אותם! הם יודו לכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

יש לך שאלות או הערות? זה המקום

תגובות אחרונות

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *